Pilates is een uitgebalanceerde bewegingsmethode die de kracht, soepelheid en balans van lichaam en geest bevordert. Deze trainingsmethode omvat meer dan het doen van geïsoleerde oefeningen; het zijn series vloeiende bewegingen op het ritme van je ademhaling, waarbij geest en lichaam samenwerken.

De nadruk ligt op de kwaliteit van de uitvoering en op de aanspanning vanuit het centrum van het lichaam; buik-, rug-, bilspieren en binnenkant dijbenen. Pilates maakt het lichaam sterk van binnenuit. De stabiliteit neemt toe, waardoor overmatige spierspanning afneemt en eventuele overbelastingsklachten verminderen.

Door Pilates leer je het lichaam beter te voelen en aansturen.

Pilates training resulteert in een platte buik, sterke rug, soepele en slanke spieren, verbeterde coördinatie en balans. In het dagelijks leven kan Pilates training enorm veel profijt opleveren. Je ontwikkelt een goede, evenwichtige houding.

In de Pilates Mat lessen worden series gecontroleerde grondoefeningen uitgevoerd, met als doel het versterken van de centrale spieren; het centrum van kracht (diepe buik-, en rugspieren, bekkenbodem, billen en binnenkant van de benen). De grondoefeningen worden zonder apparatuur uitgevoerd op een mat, soms met gebruik van klein oefenmateriaal.

Mat lessen worden gegeven in groepslessen en duren 45 minuten.
Door de duidelijk uitleg en het rustige tempo kun je ieder moment beginnen.